Sunday 28 October 2012

29 OKtober

29 Oktober 201*

Hari ini aku baca surat khabar Metro News. Terpampang muka hadapan sebuah tajuk mengenai kejayaan saintis dalam membina sebuah alat yang mampu mengawal haiwan-haiwan dari bertindak liar. Alat tersebut dikenali sebagai Bimbo machine.


Aku cari lagi maklumat mengenai projek para saintis ni. Mereka mencipta mesin Bimbo dengan satu tujuan iaitu hanya untuk membantu para penternakan mengawal ternakan mereka. Bayangkan haiwan-haiwan mudah dijinakkan dengan pengguna mesin ini.

Bagaimana mesin ini berfungsi? Ia memberi glombang yang mana aku tak berapa tahu gelombang apa..namun ia dapat mengawal otak haiwan-haiwan tersebut agar menerima arahan. Canggih dan agak menakutkan aku.


Okey..itu saja yang aku mahu ceritakan pada ari ni...

No comments:

Post a Comment